teisipäev, 4. veebruar 2014

Portugal 2, lihtsalt Porto

  "Nojah, aga mõtle ometi, kui paha on olla nii rumal. Kui sa saad suureks ja keegi sinult näiteks küsib, mis on Portugali pealinn, siis sa ei oskagi talle vastata."
  "Igatahes oskan ma vastata," ütles Pipi. "Ma vastan lihtsalt niimoodi: "Kui sa nii õudselt tahad teada, mis on Portugali pealinna nimi, eks kirjuta otse Portugali ja küsi järele!""
  "Aga kas sa siis ei arva, et on ebameeldiv, kui sa ise seda ei tea?"
  "Võib ju olla," vastas Pipi. "Küllap ma lesin vahetevahel õhtuti ärkvel ja muudkui juurdlen: kuidas ometi on Portugali pealinna nimi. Aga inimesel ei saa ju kogu aeg aina lõbus olla," väitis ta ning kasvatas korraks tiritamme. "Pealegi olen ma isaga Lissabonis käinud," jätkas ta, pea alaspidi, sest ta oskas ka niimoodi rääkida.

Astrid Lindgren "Pipi Pikksukk"









 Majaseintel kuivavast pesust on portugallased teinud rahvusliku sümboli, aga tegelikult on ikka jama küll, kui mitu kuud on vihmased ilmad ja elamist ei köeta, tubades on vastikult külm (umbes 15 kraadi) ja niiske, pesu kuivab toas nädal aega.
 Õues oli ka 15 kraadi, aga see tundus mõnusalt soe, kevadlilled õitsesid ja apelsinipuud olid vilju täis, meie aprilli tundele ei vastanud siin-seal üles riputatud jõuluvanad ja värviliste lumehelvestaga kaunistatud lasteaia aken.

Kommentaare ei ole: