teisipäev, 28. aprill 2015

Stencibility: Supilinn 15 Marja treppide juures

Nimekate kunstnike spetsiaalselt Tartu jaoks tehtud kunstiteos, mis ei sobiks ühtegi teise linna. See teos ühendab Tartut ja Poolat ning on ühtlasi austusavaldus kahele Tartus sündinud Poola kunstnikule.


 Pärast Stencibilityle nõusoleku andmist otsisid kunstnikud Sepe ja Chazme ühist osa Tartu ja Poola kunstiajaloost ning leidsid kaks Tartus sündinud Poola kunstnikku - arhitekt Jerzy Hryniewiecki 1908-1989 ja maalikunstnik Bronislaw Linke 1906-1962. Esimene on kuulsa Spodek hoone autor Poolas (seda hoonet on kujutatud seinamaalingu ülemises osas) 

  ja teine tuntud ja nüüdseks juba märgilise töö "Autobus" autor. 

 Tartu seinamaalingus on Sepe ja Chazme mänginud nende kunstnike algsete kontseptsioonidega. Arhitektuurse keskkonna on loonud Chazme ja teoses nähtavat bussielementi on tõlgendanud Sepe, kes asetas selle modernsesse keskkonda ja lõi sinna oma karakteritega värskema sisu.


Michal Sepea (1982) ja Daniel Chazme (1980) on maailmanimedega tänavakunstnikud, kes seovad maalikunsti, linnaplaneerimise ja maastikuarhitektuuri tausta  tänavakunstiga ja on tehniliselt äärmiselt vilunud.
Sepe on sündinud Varssavis ning lõpetanud Lodzis Streminski Kunstiakadeemias graafika ja maalikunsti õppetooli ning omandanud ka teise kraadi Varssavis maastikuarhitektuuri erialal.
Chazme on sündinud Laufenis, Šveitsis ning on lõpetanud Varssavis linnaplaneerimise eriala.
Mõlemad kunstnikud on seotud tänavakunstiga 1996.aastast. Nende seinamaalinguid on Münchenis, Oslos, Prahas, Berliinis, Lilles, Luzernis, Varssavis, Gdanskis, Krakovis, Lodzis, Wroclavis,  Bydgoszczis, Szczecinis ja Katowices. Kunstnikud esinevad ka galeriides ning on pea kõikides maailma suurlinnades avanud oma näitusi, viimane neist oli Londonis.


Tänavakunsti maaletoojad Kadri ja Sirla ning kunstnikud Sepe ja Chazme.














2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

ülimalt vägev töö!

Aki ütles ...

Alguses käisid läbirääkimised selle töö tegemiseks Londoni hotelli vastas Karu platsil olevale seinale. Aga majaomanikul oli palju kahtlusi, mis tipnesid veel pärast muinsuskaitsega kooskõlastamist sellega, et omanikule ei meeldinud kavand, ta tahtis oma seinale noori rõõmsaid inimesi.